Pakistan / Sevkiyatlarda Tıkanıklık

27 Temmuz 2011 Çarşamba

TOBB’dan alınan yazıda, Karaçi üzerinden Afganistan'a sevkedilen ticari yüklerde sahte evrak kullanıldığının tespit edilmesi üzerine, Pakistan Temyiz Mahkemesi'nin sevkiyatları 26 Şubat 2011 tarihinden, 28 Mart 2011 tarihine kadar durdurduğu, kaçakçılığı önleyebilmek için de Federal Gelir Kurumu (FBR)'ndan tedbir almasının istendiği belirtilmektedir. FBR'nin yetkiyi Pakistan'da ticari taşımaları organize eden yarı kamu yarı özel nitelikli National Logistic Cell (NLC)'e verdiği, NLC'nin de anlaşmalı olduğu 32 nakliyecinin mevcut taşıma sözleşmelerini feshettiği, yerine bütün sorumluluğu nakliyecilerin üzerinde olduğu ve sadece 4 nakliyecinin imzaladığı yeni bir sözleşme imzalandığı anılan yazıda ifade edilmektedir.


Yazıda, 26 Şubat 2011 tarihinden itibaren, Karaçi Limanında yaklaşık 15.000 konteynırın biriktiği ve sevkiyatların başlatılmasından itibaren, günlük 50-100 adet TIR ile limandan çıkışlar başlamış olmakla birlikte, önceliğin gıda malzemelerine verildiğine değinilmiş, uygulama şeffaf ve öngörülebilir olmadığından, bazı firmalarımızın konteynırlarının Şubat ayından beri, bazılarınınkinin de Nisan ayından beri taşıyıcı bulunamadığı gerekçesiyle, Karaçi Gümrüğünde beklemekte olduğu ve ilave demuraj masrafları yüklendiği ifade edilmektedir.

 

Yazıda devamla, şikâyetler ve girişimler üzerine, FBR tarafından yetkinin geri alındığı, Gümrüğe, malın gümrük bedelini karşılayacak miktarda Banka Garanti Mektubu vermeleri ve bazı belgeleri ibraz etmeleri koşuluyla, tüm nakliyecilere taşıma imkânı sağlayacak bir siteme geçiş için çalışmalar yapıldığı bildirilmektedir. Ayrıca demiryolu nakliyesinin de devreye sokulacağı belirtilmiştir.

 

Bu çerçevede, firmalarımızın dikkat etmesi gereken hususlar aşağıda sıralanmaktadır:

 

-    Tek konşimentoya fazla miktarda konteynır bağlanmaması,

-    Küçük konteynırların tercih edilmesi,

-   Afgan transit taşımacılığında deneyimli, büyük, güvenilir, mümkün olduğu takdirde Türkiye'de temsilciliği olan nakliye firmalarıyla çalışılması,

-   Mal yola çıkmadan önce rotanın güvenlik durumunun sorulması ve ona göre rotanın yönlendirilmesi,

-  Mal yola çıkmadan önce belgelerin ilgili makamlardan onay, vb. işlemlerinin tamamlanması,

-   NATO projeleri için malların bu statüde gönderilmesi,

-   Bozulabilir gıda ürünlerinin özel statüde gönderilmesi,

-    Karaçi Limanındaki tıkanıklık çözülünceye kadar mümkünse alternatif rotaların veya demiryolu gibi alternatiflerin tercih edilmesi gerekmektedir.

Türkiye Odalar ve Borsalar BirliğiTürk Patent EnstitüsüKadın Girişimciler KuruluGenç Girişimciler KuruluBatı Akdeniz Ekonomisini Geliştirme VakfıAntalya AB Bilgi BürosuEnterprise Europe Network
Her hakkı saklıdır.© 2019 Antalya Ticaret ve Sanayi Odası Gizlilik & Güvenlik | Telif Hakları
  • Antalya Kültür Sanat
  • Antalya the Destination