ATSO II.Turizm Buluşmaları

27 Ocak 2010 Çarşamba

Çetin Osman Budak
Yönetim Kurulu Başkanı 

Saygıdeğer bayanlar ve baylar,
Değerli arkadaşlar,

Hoş geldiniz, ilginiz için hepinize teşekkür ediyor, sevgi ve saygıyla hepinizi selamlıyorum.  

İlk kez, Odamızda, acentelerimizin veya operatörlerimizin değerli temsilcileriyle bir toplantı organize ediyoruz. Bu toplantı, Odamızın 2009 Diyalog Yılı etkinliklerinin bir devamı olup, geçen ay başlattığımız Turizm Buluşmaları dialog serisinin ikinci toplantısıdır.   

Geçen toplantıda vergilendirme, finansman, yenileme yatırımları gibi konuları ele aldık. Bu konuları yakından takip edeceğiz.   

Bugün burada sadece Avrupa pazarının tur operatörleri temsilcileri ile Bakanlık temsilcimiz bulunuyor.  

Mart ayında da Bağımsız Devletler Topluluğu veya Rusya Federasyonu gibi pazarların temsilcilerini bir araya getirmeyi planlıyoruz. Bu toplantıdan önce, gelecek ay ise turizm bölgeleri belediye başkanlarının katılımlarıyla üçüncü Turizm Buluşmasını organize edeceğiz.  

Değerli arkadaşlar,
10 aylık görev dönemimizde Antalya Kongre Bürosunun yeniden yapılandırılması, Antalya Turizm tanıtım Şirketi kurulması, Kent merkezi ve Kaleiçi’nde kültür ve sanat odaklı bir gelişim projesinin hazırlanması ve ayrıca ticaret ve hizmet sektöründe markalaşmanın desteklenmesi gibi çalışmaları başlattık.  

Markalaşmayı bir fantezi proje olarak değil, kalite kültürünü artırma amacı çerçevesinde ele alıyoruz. Bu çalışmalarımızda sektörümüzle birlikteliğimizin ne kadar önemli olduğunu vurgulamaya ihtiyaç duymuyorum.  

Destekleri için bütün arkadaşlarıma teşekkür ediyorum. 

Değerli arkadaşlar,
Antalya’nın turizm odaklı gelişme stratejisinde daha kararlı olması gerektiğine inanıyorum.

Bu inançla, kaybolan zamanın telafi edilmesi, yapılan hatalardan geri dönülmesi ve bundan sonraki gelişmenin daha doğru bir yöne kayması için çaba harcıyoruz.  

Bildiğiniz gibi, dünya turizmi geçen yıl % 4 düşüş kaydetmiştir. Ancak son dönemde toparlanma başlamıştır. Gelecek yıl ise % 4’e yakın bir büyüme olacağı beklenmektedir.  

Dünya turizm örgütü Türkiye’yi bu krizde pozitif sonuç elde eden ülkeler arasında saymaktadır. Ancak, Antalya’da beklediğimizden daha iyi bir sonuç elde edilmesine rağmen bir gelir kaybının yaşandığını ve bu kaybın bütün Antalya ekonomisini etkilediğini biliyoruz.  

Avrupa pazarında Almanya’da % 0.5, Hollanda’da % 4 düşüş yaşandı. Buna karşılık İngiltere’de %14, Fransa’da %19 büyüme kaydedildi.   

Bugün buradaki konuşmacılarımızın bu rakamların arka planında pazarlarda olan biten gelişmeleri ve 2010’daki beklentilerini dile getirmelerini bekliyoruz.

Geçtiğimiz günlerde Avrupa’nın önde gelen pazarlarının turizm fuarları yapılmaya başlandı ve Antalya’nın turizm profesyonelleri bu fuarlara yoğun bir şekilde iştirak ediyorlar. Ayrıca Aralık 2009dan beri süregelen erken rezervasyon dönemi de en yoğun dönemini yaşıyor. Bu nedenle ilk değerlendirmeleri yapmak için uygun bir zamandır. Eğer zaman kalırsa, Sayın oturum başkanından ve sayın konuşmacılardan bir ricam da, en azından özet olarak, tur operatörlerinin Antalya destinasyonundan beklediklerini de bir kez daha ele almalarıdır.  

Sevgili arkadaşlar,
Bizler artık kibarlıkla birbirimizin sırtını sıvazlama alışkanlığını veya bağcı dövme amaçlı eleştirileri terk etmeli, fakat iyi niyet temelinde eleştirel olmayı da başarmalıyız.  

Antalya turizminde, ticaretinde, kentleşmesinde turizm açısından eleştirilecek konu az değildir. Bazen birbirimizi idare etme kaygısıyla eleştirel tavırdan uzaklaşıyoruz. Böyle olunca da sorunlar çok değişmeden kalıcı oluyor, kemikleşiyor.  

Ticaret ve sanayi Odası olarak, kent merkezinin turistik canlılığının sağlanması en önemli konularımızdan birisidir.  

Antalya turizminin ve kentin gelişmesinin artık kültür ve sanat odaklı bir gelişme olması gerektiğine inanıyoruz. Kent merkezindeki temel stratejimiz budur. Ancak bunun yanında kent merkezine gelen turistin rahatsız edilmesini halen önleyemediğimiz bir gerçektir. Alışveriş turlarının yarattığı sorunları biliyoruz.  

Bütün bunlar kısa zamanda aşacağımız sorunlar da değildir. Bununla birlikte, hep beraber yapabileceklerimiz mutlaka bulunmaktadır ve bunları yapmalıyız.  

Kaleiçi gibi bir değerin turizme kazandırılması, bir örnek yaratılması konusunda sizlerden özel çaba beklediğimi de belirtmek istiyorum.  

Bu konuda yapabileceğimiz ne varsa hemen yapmaya, ATSO olarak hazırız. Bu beraberliğin kalıcı bir işbirliği platformuna dönüşmesini ümit ediyorum. 

Katılımlarınız için tekrar teşekkür ediyor, saygılar sunuyorum.

 

Türkiye Odalar ve Borsalar BirliğiTürk Patent EnstitüsüKadın Girişimciler KuruluGenç Girişimciler KuruluBatı Akdeniz Ekonomisini Geliştirme VakfıAntalya AB Bilgi BürosuEnterprise Europe Network
Her hakkı saklıdır.© 2018 Antalya Ticaret ve Sanayi Odası Gizlilik & Güvenlik | Telif Hakları
  • Antalya Kültür Sanat
  • Antalya the Destination
  • Antalya Kadın Müzesi
  • Fuar