Kurumsal Kimlik Konkuru Sonuç Toplantısı

5 Şubat 2010 Cuma

Çetin Osman Budak
Yönetim Kurulu Başkanı

Değerli Arkadaşlarım,
Hoş geldiniz, ilginiz için hepinize teşekkür ediyorum.  

Bildiğiniz gibi, 2010 yılını ATSO “Marka Yılı” olarak ilan etmiş bulunuyoruz. Bu yıl Antalya markalarını desteklemek, marka potansiyeli olan üyelerimizi markalaşma çalışmasına teşvik etmek yönünde yoğun bir çalışma başlatacağız.  

Antalya Tanıtım Şirketi projemizi de doğrudan tanıtım faaliyeti dışında, bu alanda da katkı yapacak bir oluşum olarak görüyoruz.  

Odamızın kurumsal kimlik yapılanmasına dönük çalışmamız da yine bu vizyon içerisinde önem verdiğimiz bir konudur. ATSO Kurumsal Kimlik çalışmasının bir amacı odamızın kurumsal kültürünü ve kimliğini güçlendirmektir. İkinci amacı bu konuda özellikle üyelerimize örnek olmaktır. Üçüncü amacımız ise turizmin başkenti Antalya’da çok önemli bir sektör olan reklam veya tanıtım ajanslarımızın birikimlerinden yararlanmak, sektörümüzün gücünü göstermek ve Antalya’nın bu alanda ilerlemesine katkı yapmaktır. 

Antalya’nın marka değerinin yükselmesi, Antalya tanıtımının çok daha etkin biçimde yapılması ve üyelerimizin markalaşmasında, ajanslarımızın yaratıcı ürünleri çok önemli bir rol oynamaktadır ve oynayacaktır.  

 “ATSO Kurumsal Kimlik Konkuru” süreci bu anlayış ve amaçlarla başlatılmış ve bugün önemli bir aşamaya gelinmiştir.    

Bugün, kurumsal kimlik konkuru veya yarışması sürecinin önemli bir adımını, siz değerli sektör temsilcilerimiz, medya temsilcilerimiz ve süreçte görev alan seçici kurul üyelerimizle paylaşmak üzere bir aradayız. 

Bildiğiniz gibi, konkur süreci tamamıyla sektörümüzün profesyonelleri tarafından, bütün üyelerimize açık olarak belirlenmiştir. Özellikle 42. ve 15.Gruplarımızdan Meclis ve komite üyesi arkadaşlarımız yoğun bir çalışma yürütmüşlerdir.  

Belirlenen takvim çerçevesinde, 15 Aralık 2009 tarihinde yarışmanın tüm adımlarını ajanslarımız ve basınımızın katılımıyla kamuoyu ile paylaştık. 

Yarışmanın ilk aşamasında, konkura katılmak isteyen ajanslarımız, Odamızın kurumsal iletişim stratejisini ve kendi kurumsal kimliklerini ifade eden sunumlarını hazırlayarak, sundular. 

5 Ocak 2010 tarihinde Seçici Kurul tarafından dosya teslim eden 17 ajansımızın çalışmaları değerlendirerek konkura katılmaya hak kazanan 5 ajansımız belirlendi. 

Ajanslarımızla yaptığımız bilgilendirme toplantısının ardından ikinci aşamada, bu ajanslarımız Odamız için hazırladıkları iletişim stratejisini içeren yaratıcı (kreatif) sunumlarını Odamıza sundular.  

2 Şubat 2010 Salı günü yapılan Seçici Kurul Toplantısında ajanslarımızın sunumları değerlendirildi.  

Bu değerlendirme, kurumsal kimlik dosyamızda yer alan;      

Ajansın, Çalışma Planı Önerisi,

Ajansın, Yaratıcılık Becerisi,

Ajansın, Hazırlamış Olduğu Sunumun Profesyonel Yeterliliği,

Ajansın, Uzmanlık Alanı,

Ajansın, İş Eğitimi, İş Felsefesi,

Ajansın, Müşterileri ile Çalışma Sürekliliği,

Ajansın, Kurumsal Yapısı ve Yeterliliği,

kriterleri doğrultusunda yapılarak bir karara varıldı. 

Değerli Arkadaşlarım,
Sonucu açıklamadan önce özellikle altını çizmek istediğim birkaç hususu paylaşmak istiyorum.  

Yaratıcı sunumlarını gönderen ajanslarımızın hepsinde büyük bir emek ve özveri vardı. Her dosyada bizlerin öngöremediği ve fark edemediği, doğru, güzel ve profesyonel değerlendirmeler ve yaklaşımlar vardı. Her bir dosyanın kurum kültürümüzün gelişmesine katkı sağlayacağından kuşkunuz olmamasını özellikle belirtmek istiyorum. Bu nedenle bütün ajanslarımızın temsilcilerine ve çalışanlarına teşekkür ediyorum. 

Konkur sürecimizin başından bu yana her aşamasında büyük mesai harcayan 42.Grup Meclis Üyelerimiz Bilal Demir ve Murat Gülaydın’a komite üyelerimize, yine 15.Gruptan Meclis Üyemiz İsmet Yıldız’a özellikle teşekkür ediyorum.

Seçici Kurul Üyeliği görevini üstlenerek çok değerli katkıları emekleri nedeniyle Yakın Doğu Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Dekanı Erdal Aygenç’e, Akdeniz Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Grafik Bölümü Başkanı Şemsettin Ziya Dağlı ile aynı bölümden öğretim görevlileri Tülin Candemir ve Süleyman Özderin hocalarımıza teşekkür ediyorum. Yine Seçici Kurulda görev alan sektör temsilcilerimizden Antalya Reklamcılar Derneği Başkanı Adnan Yaşkeçeli, Akdeniz Reklamcılar Derneği Başkanı Cihan İŞBAŞI ve Antalya Matbaa Sanayicileri Derneği Başkanı Ruhi Şahin’e teşekkürlerimi sunuyorum. 

Hep birlikte başlattığımız bu çalışmayı bir yarışma olmaktan öte, bir deneyim ve örnek oluşturma çabası olarak değerlendirmek gerektiğine inanıyorum. Tekrar vurgulamak istiyorum ki, bu proje aynı zamanda bir sektörün işbirliği ile kendi gücünü göstermesi bakımından, örnek oluşturması bakımından çok önemlidir.

Kısa listeye 5 ajansımızın kalmasının Antalya ajanslarının potansiyeli ve sektörün gücünün varlığını kamuoyuna göstermesi bakımından önemli bir kazanım olduğunu düşünüyorum. Bu açıdan bakılırsa her ajansımız kazanmıştır diyebiliriz.

Sözü daha fazla uzatmak istemiyorum. Ajanslarımız ve konuklarımız heyecanla bekliyorlar.

Seçici Kurul az önce bahsettiğim kriterler doğrultusunda, 5 ajansımız arasından, konkuru kazanmaya hak kazanan ajansın, Fikribir Görsel İletişim Reklam Medya ve Tic.Ltd. Şti. nin olmasına oybirliği ile karar verdi.  

Kazanan ajansımızı tebrik ediyorum.  

Tüm ajanslarımıza tekrar emekleri ve değerli katkılarından dolayı teşekkür ediyorum. 

Kazanan ajansımızın oluşturacağı “Kurumsal Kimlik Kitapçığı”nın yayınlanmasından sonra geniş katılımlı bir organizasyon ile yine bir araya geleceğiz. 

Katılımlarınız için hepinize teşekkür ediyor, saygılarımı sunuyorum. 

Türkiye Odalar ve Borsalar BirliğiTürk Patent EnstitüsüKadın Girişimciler KuruluGenç Girişimciler KuruluBatı Akdeniz Ekonomisini Geliştirme VakfıAntalya AB Bilgi BürosuEnterprise Europe Network
Her hakkı saklıdır.© 2018 Antalya Ticaret ve Sanayi Odası Gizlilik & Güvenlik | Telif Hakları
  • Antalya Kültür Sanat
  • Antalya the Destination
  • Antalya Kadın Müzesi