48.Grup (Eğitim Faaliyetleri) Meslek Komitesi

Komite Kararları :

TEMMUZ AYI OLAĞAN TOPLANTI KARARLARI
8 Temmuz 2019 Pazartesi

1) Meslek Komitesinin Şubat ayı olağan toplantısında, KOBİ Değer Kredisi’nin (KGF destekli) Küçük ve Orta Ölçekli İşletmelerin (KOBİ) finansman sorunlarının giderilmesine katkı sağladığı ifade edilerek, kobilerin finansman sorunlarının giderilmesi maksadıyla hayata geçirilen Değer Kredisi’nin başvuru koşullardan olan şahıs firmalarından istenen kefalet talebinin iptal edilmesi önerilmişti.
Yönetim Kurulunun da onayı ile konu hakkında TOBB aracılığıyla Hazine ve Maliye Bakanlığı’na yazı yazılmış, ilgili kurumdan alınan 17.04.2019 tarih ve 24996009-045.99-E-33966 sayılı cevabi yazı ile de; kredi tahsis süreçlerinin kredi verenler tarafından yürütüldüğü bildirilerek, talebimizin kredi verenler ile protokol imzalayan Kredi Garanti Fonu A.Ş. ile ilgili bankalara iletilmesi önerilmişti. 
Bu doğrultuda, talebimiz 09.05.2019 tarih ve E.2678 sayılı yazı ile Kredi Garanti Fonu A.Ş.’ye iletilmiş olup, Kredi Garanti Fonu A.Ş.’den alınan 13.05.2019 tarih ve 6212 sayılı cevabi yazıda, Hazine Destekli KGF Kefaletleri ile ilgili olarak yayımlanan Cumhurbaşkanlığı Kararları ve Hazine ve Maliye Bakanlığı ile yapılan protokoller kapsamında kredi verenler ile kurumları arasında yapılan protokollerdeki uygulama esasları doğrultusunda Hazine Destekli Kefalet işlemlerinde tercihin kredi veren tarafından serbestçe belirlendiği ve kredi verenlerin açık kredi niteliğinde kullandırım yapamadıkları ifade edilmiştir. Bu kapsamda, Hazine Destekli KGF kefaleti ile kredi kullanmak isteyen şahıs firmalarından kredi verenler tarafından yukarıda bahsedilen uygulama kapsamında işlem yapılması gerektiği bildirilmiştir.
Söz konusu cevabi yazıya ilişkin komite üyeleri tarafından yapılan değerlendirmeler neticesinde; kefalet uygulaması düzenlenmesinin sözleşme serbestisi ilkesine göre belirlendiği, bahse konu hususa ilişkin ilgili mevzuatta bir koşul ya da kısıtlama bulunmadığı ve kredi tahsis süreçlerinin kredi verenler tarafından yürütüldüğünün anlaşıldığı ifade edilmiştir.
Bu doğrultuda, Değer Kredisi’nin başvuru koşullardan olan teminat talebinin tek yetkilisi olan limited şirketlerinden talep edilmeyip şahıs firmalarından talep edilme nedenlerinin tarafımıza bildirilmesi maksadıyla Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu’na bir yazı yazılması hususunun Yönetim Kuruluna sunulmasına oy birliği ile karar verilmiştir.
2) UKOME Genel Kurulu’nun 04/07/2019 tarih ve 2019/07-316 sayılı kararı gereği; Muratpaşa, Konyaaltı, Kepez, Döşemealtı ve Aksu ilçeleri için 327 adet tahditli C plaka dağıtımının UKOME Genel Kurulu’nun huzurunda ve gözetiminde yapılacağı ve bahse konu plaka bedelinin 70.000.-TL (KDV hariç) olacağı ifade edilmiştir.
Bu kapsamda da öğrenci, personel ve ücretsiz müşteri servis taşımacılığı yapan taşımacılara C plaka tahdidi getirileceği belirtilmiştir.
Yeni servis yönetmeliğine uygun olarak servis hizmeti veren okul öncesi eğitim kurumlarının bünyelerinde çalışan şoförlerin ve rehber personelin eğitimlerinin olduğu, hali hazırda tüm servislerin emniyetin denetiminden geçtiği ve denetim kartlarının alındığı dile getirilmiştir. Geçtiğimiz dönemlerde taşımacılık hizmeti satın alınarak yapılan taşımacılık faaliyetinde çeşitli sorunlar yaşandığı hatırlatılarak, okul öncesi eğitim kurumlarının kendi araçları ve bünyesinde çalıştırdıkları SGK’lı personelleri ile bu hizmeti vermelerinin çocukların velileri ve çocuklar açısından daha doğru olacağı ifade edilmiştir.
Bu kapsamda, taşımacılık faaliyetini kar elde etmek için yapmayan okul öncesi eğitim kurumları tarafından başka bir yerin taşımacılığını yapmayacaklarına dair gerekirse taahhüt verilebileceği belirtilmiş olup, okul öncesi eğitim kurumlarının bahse konu uygulamadan muaf tutulması maksadıyla Antalya Büyükşehir Belediyesi UKOME Şube Müdürlüğüne yazı yazılması hususunun Yönetim Kuruluna sunulmasına oybirliği ile karar verilmiştir.
3) T.C. 7.İş Mahkemesinden alınan 13.06.2019 tarih ve 2019/57 esas sayılı yazı komite üyeleri tarafından değerlendirilmiş olup, yazıda bahsi geçen davalı emsali bir işyerinde 27.08.2018-25.01.2019 tarihleri arasında aşçı olarak çalışan bir kişinin alabileceği aylık emsal ücretin 25.01.2019 tarihindeki asgari ücret olabileceği gibi, işçi ile işveren arasında imzalanan sözleşmeye göre de değişebileceği yönünde görüş bildirilmiştir.
4) T.C. 8.İş Mahkemesinden alınan 21.06.2019 tarih ve 2019/5 esas sayılı yazı komite üyeleri tarafından değerlendirilmiş olup, yazıda bahsi geçen işyeri emsali bir işletmede 02.09.2016-12.01.2018 tarihleri arasında 4-5-6 yaş yardımcı öğretmen olarak çalışan kişinin alabileceği aylık ücret miktarının, 12.01.2018 tarihindeki asgari ücretten az olamayacağı gibi, işçi ile işveren arasında imzalanan sözleşmeye göre de değişebileceği yönünde görüş bildirilmiştir.
5) TOBB’un yazısı ekinde iletilen Sosyal Güvenlik Kurumu Başkanlığı Sigorta Primleri Genel Müdürlüğünün 20.05.2019 tarih ve “SGK primleri” konulu yazısı hakkında komite üyeleri tarafından bilgi edinilmiştir.



« Karar Kayıtları Listesine Dön


Komite Etkinlikleri : Haziran, 2021
PztSalÇarPerCumCmtPaz
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930
Türkiye Odalar ve Borsalar BirliğiTürk Patent EnstitüsüKadın Girişimciler KuruluGenç Girişimciler KuruluBatı Akdeniz Ekonomisini Geliştirme VakfıAntalya AB Bilgi BürosuEnterprise Europe Network
Her hakkı saklıdır.© 2021 Antalya Ticaret ve Sanayi Odası Gizlilik & Güvenlik | Telif Hakları
  • Antalya Kültür Sanat
  • Antalya the Destination
  • LÖSEV
TS 10002